Sked  Blankenburgverbinding    PA3GQF/P     14 november 2021

Sked  Blankenburgverbinding    PA3GQF/P     14 november 2021

Beste radiovrienden,

Deze keer van plan om bij de werkzaamheden te gaan kijken die de A20 en A15 gaan verbinden tussen Vlaardingen en Maassluis.
Begreep dat het in 2024 afgerond zou zijn.
Er is al een verbinding A20 A15 tussen Vlaardingen en Hoogvliet De Benelux, maar die is vaak overvol.
Tevens neem je vanuit de Europoort de Botlek hindernis niet meer.
De drukte aan de Vlaardingse kant is bij de Surfplas, Krabbeplas.
Waarom Krabbeplas, Surfplas. Geen idee er zijn geen surfers en ook geen krabben zover ik weet.
Zondag morgen vroeg vertrokken. Was al heel vroeg wakker en kon de slaap niet meer vatten.
Had ook best veel geslapen zaterdag.
Op de A15 reed ik gelijk al verkeerd.
Was zo gewend naar Ridderkerk door te rijden voor mijn werk dat ik de afslag voorbij reed.
Nog even overwogen om dan maar daar in Ridderkerk een plekje te zoeken.
Niet gedaan.
Bij Heijplaat naar boven gereden en gelijk weer op de weg terug.
Het was nog vroeg en het was ook nog donker.
Bij Vlaardingen-west er af gegaan en zo langs het Broekpolder viaduct over de A20 naar parkeerplaats aan de Krabbeplas.
Je kon daar overal goed merken dat er gewerkt werd.
Kaplaarzen waren op bewerkte plekken geen overbodige luxe.
Was ook wel veel afgesloten, maar velen namen toch de gok om over een bruggetje of afgesloten pad af te gaan.
Er werd deze zondag ook niet gewerkt uiteraard. Dus je was eigenlijk niemand tot last.
Het was er natuurlijk zo vroeg nog heel erg rustig.
Kon mooi in de schemering alvast de antennemastjes plaatsen en de antenne ophangen.
Schrok me wel even rot toen er een jogger ineens langs liep.
Had mij daar waarschijnlijk ook niet verwacht.
Had een lampje op zijn voorhoofd om een klein beetje een pad te zien.
Vond het nogal wat om zo vroeg in het donker daar door de omgeving te rennen.
Het werd langzaam steeds lichter.
Jammer dat het er nagenoeg de hele dag grijs is gebleven.
Was ook voorspeld en had er ook wel rekening mee gehouden.
Het voordeel was wel dat het niet echt koud was.
Op 80 meter waren wat rare condities. Ene keer station loeihard en even later in de ruis.
Hebben we toch weer een leuk rondje gedraaid met:
Pa3gxb Hans, pa4nic Nico, pa7m Henk, pa3dtf John, pa1bob Bob, pa0cys Pleun, pg1a Arie, en pe1lon John.
Pe1lon was bijna niet op te nemen.
Na het rondje nog even op 40 meter.
Lykele pd0lmz had gevraagd of we nog eens wilden proberen om elkaar daar te werken.
Zou mee gaan doen met de pa-beker contest.
Vertelde op 80 M dat ik naar 7080 zou gaan, maar daar was een hoop digitaal aan de gang.
Daar gezegd om op 7075 te gaan.
Maar ook daar veel activiteit vooral met rtty.
Laatste poging was op 7085, maar daar kwam een ea (Spaans) station terug zodat de frequentie in gebruik was.
Nee dat ging het niet worden.
Had die avond wel begrepen in de rtd ronde dat er goede condities waren geweest op 40 binnen Nederland, maar dan later in de ochtend.
Mij later nog even gemeld bij Gerritjan Amberg.
Verder niet zo veel gedaan op 80 meter.
Was die ochtend druk bezig geweest om daar de omgeving te verkennen.
Wilde graag foto’s maken van de voorgang van de tunnel o.a.
Ben ik nog helemaal naar de andere kant gelopen van de plas. Daar had ik ook eens gestaan.
Hier de foto’s van toen. Klik op deze link.
Had er weer kunnen gaan staan.
Ben zo een stuk de Zuidbuurt afgelopen.
Bij de overgang hebben ze een mooie uitkijkpost gemaakt om de voortgang te bekijken.
Is dan toch wel indrukwekkend hoe ze dat voor elkaar krijgen.
In 2024 moeten er auto’s doorheen gaan rijden.
Had me ook ook nog gemeld in het rondje pi9klm met Wim pa0wbz.
Wim vertelde nog te hopen dat die enorme bouwprojecten in de veengrond allemaal blijven staan.
Zou zo wel eens in of na onze tijd behoorlijk fout kunnen gaan.
Was weer een druk gezellig rondje bij pi9klm:
Pe1jas Anton, pa3gqf/p Richard, pa0mce Cor, pa0dtf John, pa9h Maurice, pa0gjc Gerrit pa0sny Hans, pe1oud Gerard, pa3dtf John, pe0jan Jan, pa4nic Nico, pa0bdc Charles, pa3epq Ben.
Diverse met een oude Collens 618T luchtvaart transceiver. Wel grappig.
Ook een mooi verhaal over een hf antenne achteraf ingebouwd in de fokker 100 voor als ze ver weg gingen.
En een verhaal over diverse methodes om een hf antenne in een vliegtuig aan te sturen.
Ook een bijzonder verhaal van pa0sny over wspr waar ze het traject nog konden nalopen van de MH370.
Zoek bij airlineratings.com naar mh370 en wspr.
Na de klm ronde er niet meer zo lang gebleven. Spul opgeruimd.
Zag vlak voor ik weg ging nog wel een man in oranje jas op de fiets kijken of het er allemaal wel goed ging.
Mij heeft hij niet aangesproken, want ik had net alles weer weg.
OK een ieder weer bedankt weer voor de belangstelling en graag tot een andere keer.
Een hartelijke groet.
Afz: Richard van den Engel pa3gf, Spijkenisse.
Wat foto’s op deze link.
eof